![](/media/lib/105/n-android-e42763b5915528538289c1b8f295e492.jpg)
Android podatny na prosty atak
28 lipca 2015, 07:56Jak twierdzi firma Zimperium, aż 95% smartfonów z Androidem może być podatnych na prosty atak przeprowadzany za pomocą wiadomości tekstowej z dołączonym plikiem wideo. Pracownicy Zimperium poinformowali, że we wbudowanym w Androida narzędziu Stagefright, które służy do odtwarzania plików multimedialnych, istnieje dziura pozwalająca na całkowite przejęcie kontroli nad smartfonem
![](/media/lib/138/n-mohw_basilan_002-1e2ec9cb46c7afc35ff9c7910b326ea5.jpg)
Gracze wideo z testami antydopingowymi
27 lipca 2015, 06:04Osoby zawodowo grające w gry komputerowe będą musiały przechodzić kontrolę antydopingową przed ważnymi zawodami. Taką decyzję podjęła Electronic Sports League. Najbliższa kontrola odbędzie się przed zaplanowanymi na przyszły miesiąc ESL One w Kolonii.
![](/media/lib/224/n-haksamo-1a68fe12beae2350e384fdcf70445f0c.jpg)
Hakerzy przejęli samochód
23 lipca 2015, 12:37Specjaliści ds. bezpieczeństwa, Charlie Miller i Chris Valasek pokazali Andy'emu Greenbergowi z serwisu Wired, że są w stanie przejąć kontrolę nad nowoczesnym samochodem wyposażonym w łączność bezprzewodową. Greenberg prowadził Jeepa Cherokee wyposażonego w technologię Uconnect, wprowadzoną pod koniec 2013 roku.
![](/media/lib/208/n-win10-7dd201f7f21698e2af88329dfb510512.jpg)
Mała rzecz, a cieszy
22 lipca 2015, 08:27Twórcy Windows 10 pomyśleli o graczach i wbudowali w system mechanizm Game DVR, który pozwala łatwo nagrać klip prezentujący toczoną właśnie rozgrywkę, czy też wszystko inne, co dzieje się na ekranie komputera. Game DVR przywołuje się skrótem klawiszowym Windows + G.
![](/media/lib/223/n-netflix-f84575d109d07915b7f341b92d414e9c.jpg)
Netflix ma już 65 milionów subskrybentów
20 lipca 2015, 09:46Netflix poinformował, że ma już 65 milionów subskrybentów z całego świata. Przed rokiem liczba osób korzystających z oferowanego przez Netfliksa streamingu wideo wynosiła 50 milionów. Tylko w ostatnim kwartale firmie przybyło 3,3 miliona nowych klientów.
![](/media/lib/215/n-hololens-2c3a6df93ed8267b7dffcd9f38437f56.jpg)
Holograficzna nauka anatomii człowieka
13 lipca 2015, 13:05Microsoft i Case Western Reserve University opublikowały niezwykle interesujący materiał wideo, pokazujący, jak wyobrażają sobie przyszłość edukacji medycznej. Widzimy na nim, jak dzięki HoloLens studenci medycyny uczą się anatomii
![](/media/lib/222/n-falconeksplozja-e9a44fbb526a3d15db4e5cc5584b5d07.jpg)
Falcon eksplodował
29 czerwca 2015, 08:14Wczoraj, 138 sekund po starcie, doszło do eksplozji rakiety Falcon 9, która miała zawieźć zaopatrzenie na Międzynarodową Stację Kosmiczną. Rakieta należąca do SpaceX startowała w ramach misji CRS-7 (Commercial Resupply Services).
![](/media/lib/211/n-brzuch-3ab4e9ca68be1029951427383336dfe9.jpg)
Witryny coraz 'cięższe'
17 czerwca 2015, 11:59Jeśli masz od pewnego czasu wrażenie, że internet działa Ci wolniej, to nie jest to tylko wrażenie. I nie jest to wina komputera czy połączenia. Witryny internetowe puchną w oczach. Z danych HTTP Archive dowiadujemy się, że obecnie przeciętna witryna internetowa ma 2,1 megabajta. To dwukrotnie więcej niż jeszcze trzy lata temu.
![](/media/lib/220/n-ekran-wielodotykowy-261a5488da74fe6af934436e44eff001.jpg)
Zamiłowanie do gier wideo zwiększa ryzyko alzheimera?
27 maja 2015, 10:46Nowe studium pokazuje, że choć osoby grające w gry wideo mogą się pochwalić lepszą uwagą wzrokową, to z większym prawdopodobieństwem wykorzystują metody nawigacji bazujące na mózgowym układzie nagrody (jądro ogoniaste) niż układzie pamięci przestrzennej (hipokamp).
![](/media/lib/215/n-hololens-2c3a6df93ed8267b7dffcd9f38437f56.jpg)
Microsoft rozwija HoloLens
21 maja 2015, 11:27Microsoft rozwija swoje HoloLens tak, by zapewnić użytkownikowi jak najbardziej realistyczne doświadczenia. Uczestnicy LDV Vision Summit mogli zapoznać się z czymś, co Microsoft nazywa „wideohologramami”. Osoba zaopatrzona w HoloLens może na przykład oglądać akrobatę wykonującego w jej pokoju ewolucję czy swoje dziecko, gdy stawiało pierwsze kroki. Może chodzić wokół akrobaty czy dziecka i oglądać obraz pod różnym kątem.